Bomboane raw de ciocolata



Ciocolata cu unt de cacao si ulei de cocos, cu diverse nuci si umpluturi

Am gasit multe multe retete de ciocolata raw, le pot imparti in urmatoarele categorii :
  • cele care folosesc ulei de cocos & unt de cacao - o reteta gasiti aici - combinatia perfecta dar NU in cantitati egale parera mea
  • cele care folosesc doar unt de cacao - reteta la Doina Oprea
  • cele care folosesc doar ulei de cocos - mi se par prea uleioase
  • cele care folosesc si caju
  • cele care folosesc lapte praf vegetal din soia - daca citesti ingredientele de pe multe ciocolati ai sa vezi ca unele contin si lapte praf
  • praline cu tahini si cocos a la Emily Von Euw
Solutia castigatoare mi se pare combinatia de unt de cacao si ulei de cocos. Untul de cacao le face sa devina tari chiar si la temperatura camerei si le da un gust bun de cioco.
Laptele praf din soia nu e necesar, dar se poate adauga; in acest caz pralinele nu mai sunt raw.

Reteta mea preferata:

Ingrediente pentru 60 bomboane:

Untul de cacao si cel de cocos se pun in raport 6-1 sau 7-1
- 200g unt cacao
- 40g ulei cocos
- 80g cacao ( alegeti cacao si unt de cacao  din comertul echitabil- fair trade)
- 3 lingurite esenta de vanilie naturala (se poate comanda online)
- 1 vf cutit sare fina
- indulcitor natural dupa gust: stevie (am incercat si sirop de agave, dar stevia mi se pare cea mai potrivita)
- fructe uscate , stafide , nuci , alune , caju , goji etc.. taiate cu cutitul in cateva bucati
sau
- nuca de cocos rasa
sau
- esenta naturala de menta  , esenta de portocale , ghimbir pudra etc ..
sau
- Arome exotice: cardamon si scortisoara, nucsoara, chiar si chilli

Preparare:

1. Untul de cacao si cel de cocos se topesc la abur sau cufundand borcanul intr-o cana cu apa calduta (cu atentie sa nu depaseasca 80C, altfel nu mai este ciocolata raw)

2. Tot pe abur se amesteca cu indulcitorul  si pudra de cacao.
Orice esenta sau arome se folosesc se adauga tot acum.


3. Cat compozitia e inca lichida se toarna in forme de ciocolata din silicon. Eu am niste forme speciale cumparate mai demult de la Lidl, daca nu aveti forme speciale puteti folosi si forme din silicon pentu briose.
    Se adauga nucile, alunele, fructele uscate, nuca de cocos.

4. Se pun la frigider pentru aprox 30 min sa se solidifice;

5. Tha tha! gata, impresioneaza si pe tata (true story) :D

Timp de preparare:

- 1 ora pentru 60 praline




Formele de mini-cupcakes proaspat scoase de la frigider

Comentarii