Hummus (a la Ale)


Hummus cu patrunjel proaspat
Hummus cu boia de ardei
Hummus cu cimbru uscat, piper si chilli
Hummus cu ardei kapia copt
Hummus cu turmeric (curcuma)
Hummus cu boia de ardei si Hummus cu ulei de dovleac

Hummus.... elixirul vietii pentru vegani si vegetarieni. :)

Ingrediente pentru 4 persoane:

- Boabe naut:
      400-500g boabe de naut fiert, la conserva
      sau
      250g naut boabe nefiert (necesita timp de inmuiere 8-24 de ore si 1-2 ore fierbere)
- 2 linguri tahini (pasta de susan)
- 3 linguri ulei de masline extravirgin de calitate (dupa gust)
- 2 catei de usturoi zdrobiti (sau mai mult dupa gust)
- zeama de la o jumatate de lamaie sau de la un lime proaspat
- 100-150 ml apa plata sau rezervata din apa in care a fiert nautul
- condimente la alegere din lista de mai jos
- sare

Condimente si verdeturi la alegere :

  • var 1, hummus libanez: frunze de patrunjel tocate de la jumatate de legatura de patrunjel. 
Pt un hummus ceva mai deosebit puteti adauga si 1-2 legaturi de patrunjel si le pasati mai putin la lama S pentru a da o textura mai crocanta ;
  • var 2: boia de ardei dulce sau iute (piper cayenne) sau 1 lingura ardei iute tocat marunt;
  • var 3: cimbru, foarte putin piper negru macinat & chilli macinati dupa gust
  • var 4: cu ardei kapia copt: se coace 1 ardei kapia la cuptor, se decojeste si se paseaza marunt la lama S
  • var 5: piper, 1/2 lingurita curcuma (turmeric) - adaugati putin pt ca nu e recomandat sa se consume crud
  • var 6: frunze proaspete de busuioc
  • var 7: rosii uscate in ulei
  • var 8: servit sau preparat cu ulei de dovleac
  • var 9: cu sfecla rosie coapta sau facuta la gratar
Nu ma pot hotari care e mai bun!

Se serveste cu lipie sau paine integrala si salata de cruditati.
Merge foarte bine cu salata tabouleh (salata libaneza de patrunjel) sau orice fel de salata de cruditati.

Aparatura si ustensile necesare:

Robot de bucatarie cu lama S, blender manual sau mixer.

Preparare:

1. In cazul in care nautul nu e fiert: 

Lasati-l la hidratat 24 de ore sau peste noapte in frigider acoperit cu apa.
Aruncati apa in care a stat si fierbeti-l in 2 ape la temperatura medie si semiacoperit.
Cand schimbati apa inlocuiti-o tot cu apa fierbinte - eu in general pun la fiert in paralel 2 oale si cand e momentul sa schimb apa il mut pur si simplu in cealalta oala.

Cand e gata se scurge de apa in care a fiert pastrand putina pentru hummus.

In cazul in care folositi naut din conserva aruncati apa, clatiti-l cu apa curata si lasati-l la scurs.

2. Procesati in robotul de bucatarie nautul, usturoiul zdrobit, zeama de lamaie si apa.
   Adaugati treptat uleiul si pasta de susan si procesati pana obtineti textura dorita. Unii prefera hummusul foarte fin altii il lasa mai grunjos. Daca nu ati mai increcat hummus va recomand sa il pasati pana devine foatre fin, ca un pateu.

Adaugati sarea si condimentele alese si mai mixati putin pana se omogenizeaza.

3. Decorati cu ulei de masline, boabe de naut si condimente.

4. Serviti cu salata, lipie incalzita la cuptor sau pe paine integrala.
De asemenea puteti servi cu bucati proaspete de morcov, ardei si castravete.

Am observat ca se serveste hummus si pe felii de ciuperci crude, insa mare atentie pentru ca s-a descoperit ca ciupercile crude contin anumite substante daunatoare pentru ficat si posibil cancerigene.
In plus, ciupercile crude se digera foarte greu, deci nu are rost sa le mancam crude.
Eu prefer sa nu consum ciuperci crude, insa fiecare cu alegerile lui.
Puteti gasi mai multe informatii despre ciupercile crude pe urmatoarele site-uri:
www.mykoweb.com
nutritionfacts.org


Timp de preparare:

10 min - fara a include fiertul nautului, presupunand ca nautul e din conserva

Q&A:

Pot face acasa tahini?

Da. Se prajesc foarte putin semintele de susan cat sa nu se arda. Se macina la rasnita de cafea iar la final se adauga putin ulei de masline sau de susan.

Info nutritionale:

Nautul face parte din familia leguminoaselor; leguminoasele sunt una din cele mai bune sursa de proteine pentru vegani si vegetarieni (insa nu unica sursa de proteine).
Daca esti vegan/vegetarian e recomandat sa mananci in fiecare zi leguminoase (fasole, linte, naut, mazare, soia, alune de pamant).

Susanul e o sursa foarte buna de calciu.

Uleiul de masline extravirgin e o sursa buna de grasimi de calitate (insa nu exagera cu uleiul de oricare ar fi el). Inlocuindu-l cu ulei de canepa sau ulei de nuca vei include o sursa foarte buna de acizi grasi esentiali omega 3 (omega 3 si omega 6 se gasesc in raport optim in uleiul de canepa).

Surse pentru ingrediente in Timisoara:

Lista cu ingrediente si de unde le puteti cumpara in Timisoara aici

Surse de inspiratie:  Kuala Lumpur restaurantul libanez, Jamie Oliver

Restaurant cu specific libanez din Kuala Lumpur, aici am descoperit hummusul.
Cel mai bun hummus ce l-am mancat vreodata a fost in Cipru la un restaurant din Larnaka.


Hummus cu patrunjel in Kuala Lumpur
Hummus simplu in Kuala Lumpur
Hummus libanez in Cipru

Comentarii

Trimiteți un comentariu