Varza kale cu naut



In State si in Spania se consuma frecvent plante cu frunze verzi precum varza kale, mangold, collard greens (inca nu am gasit traducerea in romana pentru "collard greens").
"Collard greens" seamana foarte bine la gust cu stevia, si desi nu am incercat stevia in aceasta reteta, cred ca merge foarte bine.

Aceasta categorie de plante sunt considerate a fi cele mai dense nutritional datorita continutului ridicat de vitamine, minerale si fibre, si numarului redus de kCal. Aceste frunze au un continut foarte mare de calciu, in special varza kale, mangold si aceste "collard greens".
Din pacate, in Romania se consuma doar spanacul si frunzele de primavara. Insa incet incep sa apara si la noi aceste frunze, varza kale fiind deja mult mai usor de gasit in magazine si pietze :)

Cand ne-am mutat in State si ne-am inscris la cosul saptamanal cu legume am avut primul contact cu aceste verdeturi.
Asa am ajuns sa includ in alimentatia noastra aceste plante iar aceasta reteta, e una pe care o prepar foarte des, pentru ca e rapida, simpla si delicioasa. Le gasiti si pe celelalte pe blog, si va invit sa le incercati si sa consumati cat mai des aceste verdeturi!
Preferatele mele sunt collard greens, dar recomand sa le incercati pe toate si sa le includeti in alimentatie cat mai des!

Ingrediente:


  • 1 ceapa tocata
  • 1-2 catei de usturoi tocati
  • 1 legatura varza kale sau stevie
  • 1 conserva naut sau fasole fiarta (400g) 
  • 1 lg ulei de masline
  • sare si piper dupa gust

Se serveste cu mamaliga

Timp de pregatire si preparare:

30 min

Preparare:
Pregatire varza kale:
Se taie nervura de la frunze si frunzele se taie in bucati de 3-4 cm

1. Ceapa tocata se soteaza la foc mediu, 5-10 min in ulei.

2. Se adauga frunzele, se completeaza cu putina apa si se lasa pe foc in jur de 10 min (verificati). Apa se adauga pentru a se face mai repede si pentru a nu se arde.

3. Adaugati usturoiul, nautul sau fasolea. Mai lasati pe foc 5 min pana nautul sau fasolea s-au incalzit si frunzele s-au inmuiat.  Sarati si piperati dupa gust.

4. Serviti cu mamaliga. Delicios!


Comentarii